Błąd
  • JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 840
  • JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 839
piątek, 01 listopad 2013 10:31

4 mln osób z niższą emeryturą Wyróżniony

Wprowadzone przez
Oceń ten artykuł
(2 głosów)
Zbigniew Derdziuk / Prezes ZUS (2010) Zbigniew Derdziuk / Prezes ZUS (2010) Zus.pl

Ok. 120 tys. osób, czyli połowa uprawnionych do emerytury zusowskiej w przyszłym roku może otrzymać świadczenie nawet o dwie trzecie niższe niż wynikałoby to z wpłaconych składek, ostrzega "Dziennik Gazeta Prawna".

Tak wynika z danych, jakie ujawnił gazecie Dariusz Śpiewak, wiceprezes ZUS. To efekt braku wyliczonego kapitału początkowego. Zaś winni są sami zainteresowani którzy nie dostarczyli do ZUS stosownych dokumentów. Kapitału wciąż nie policzyło 4 mln Polaków. W ub. roku - 20 proc. ubiegających się o emeryturę. A to oznacza, że nie dostarczyli do ZUS dokumentów potwierdzających zarobki i sam fakt zatrudnienia przed 1999 r.

Jak szacuje "DGP" w przypadku osoby zarabiającej przez 30 lat nieco więcej niż wynosiła średnia krajowa..

Źródło/Więcej: PAP/Gazetapraca.pl

Czytany 143 razy Ostatnio zmieniany sobota, 16 listopad 2013 12:00
Piotr Nowak

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Quisque quis semper nulla. In in commodo nisl, sed posuere velit. Quisque vulputate nec mi eget ornare. Maecenas sed mollis nibh. Integer egestas mi id elementum scelerisque.